Miło nam poinformować, że od 1 września 2025 r. szkołą partnerską naszego liceum jest Sophie-Scholl Schule w Berlinie. W ramach współpracy naszych szkół już 11 października przyjeżdżają do naszej szkoły uczniowie z Berlina, aby wspólnie realizować projekt ENIGMA 2025.
W październiku naszą szkołę odwiedzi również dyrektor szkoły z Berlina, p. Juliane Westphal. Celem wizyty będzie podpisanie umowy o współpracy szkół, a także określenie zasad oraz metod realizacji projektów i wymiany młodzieży w pełnym tego słowa znaczeniu, co oznacza, że polscy uczniowie zostaną zakwaterowani u niemieckich rodzin, a goście u swoich polskich partnerów. Zarówno w Polsce jak również w Niemczech uczniowie uczestniczyć będą w wycieczkach edukacyjno-krajoznawczych. Program obejmuje także zajęcia w polskiej i niemieckiej szkole oraz inne aktywności w Warszawie i Berlinie.
Program realizacji projektu jak również wymiany są dofinansowywane przez organizację Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży (Deutsch - Polnisches Jugendwerk) powstałej na mocy umowy o dobrym sąsiedztwie między Rzeczpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w 1971 roku. Dzięki dofinansowaniu koszt udziału uczniów w całym programie jest niższy.
tekst: nauczyciel koordynator, p. B. Kostrzewa
W roku szkolnym 2024/2025, odbyły się również dwie wyprawy na Maltę, w trakcie których uczennice i uczniowie z klas 3b,3c i 3d, a także nauczyciele: p. A. Chełchowska, p. A. Dąbrowska, p. A. Markiewicz i p. A. Zieliński zwiedzali tę przepiękną śródziemnomorską wyspę i poznawali jej bardzo ciekawą historię i kulturę.
Na ostatnią w tym roku szkolnym wycieczkę klasa 3d wraz z wychowawcami wybrała się w Bieszczady. Podczas pieszych wędrówek, wyprawy rowerowej, spływu Sanem, a także żeglując wodami Jeziora Solińskiego, uczestnicy wycieczki obcowali z przyrodą tego unikatowego regionu Polski i poznawali jego historię.
W roku szkolnym 2024/2025 w ramach patronatu Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej uczniowie klasy D o profilu matematyczno-chemiczno-fizycznym uczestniczyli w regularnych zajęciach laboratoryjnych. Ich celem było poszerzenie, usystematyzowanie oraz pogłębienie wiedzy zarówno z zakresu podstawy programowej liceum, jak i materiału o wyższym stopniu trudności – przygotowującego do olimpiad i konkursów przedmiotowych.