3 listopada klasa 3D, pod opieką prof. Wojdan i prof. Markiewicza, wybrała się na trzydniową wyprawę na przepiękną wyspę na Morzu Śródziemnym - Maltę.

Nasza wycieczka rozpoczęła się na Lotnisku Chopina skąd o godz. 7:05 wylecieliśmy do Luqa. Podczas lotu na Maltę, przelatując nad Sycylią, mieliśmy wyjątkowa okazję podziwiać wulkan Etna, który oczywiście uwieczniliśmy na zdjęciach.

Na Malcie zwiedzaliśmy jej stolicę - Vallettę, która z 320 zabytkami na obszarze 55 ha, jest jednym z najbardziej zagęszczonych obszarów zabytkowych na świecie i znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Valletta często nazywana jest „muzeum pod gołym niebem”. Uczestniczyliśmy też w pokazie salw armatnich w Upper Barrakka Gardens w wykonaniu członków Malta Heritage Society w mundurach Artylerii Brytyjskiej.

Podczas naszej wycieczki zwiedzaliśmy też pierwszą stolicę Malty - Mdinę (znaną również jako Królewska Przystań - stolica Siedmiu Królestw z serialu “Gra o tron”), do której udaliśmy się zabytkowym autobusem z 1946 roku. Ogromne wrażenie wywarła na nas architektura tego miasta, w szczególności fortyfikacje.

Kolejnymi punktami naszej wycieczki były Klify Dingli - formacja skalna na wybrzeżu wyspy z najwyższym punktem archipelagu maltańskiego (253 m n.p.m.) - Ta'Dmejrek i plaża Golden Bay. Udało nam się skorzystać również z atrakcji naszego hotelu tj. basenu krytego, jacuzzi i sauny, a także odkrytego basenu na dachu z przepięknym widokiem na Morze Śródziemne.