5 października, w środę, wraz z wychowawcą, panem prof. Wawrzyńcem Koftą oraz zastępcą wychowawcy panią prof. Ewą Neneman pojechaliśmy na wycieczkę szlakiem Wisły.

Pierwszą atrakcją był spacer w Nowym Secyminie, na którym mogliśmy zobaczyć tę piękną rzekę. Następnie udaliśmy się do Wyszogrodu, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć bardzo interesujące dzieło sztuki - drzewo solarne, dzięki któremu w pogodny dzień można naładować telefon. Zwiedziliśmy też Muzeum Wisły, gdzie dowiedzieliśmy się trochę o historii obszarów nadwiślańskich oraz ich mieszkańcach. Potem przyszedł czas na jeden z najciekawszych punktów wycieczki, czyli skansen w Wiączeminie Polskim. Poznawaliśmy historię Olendrów na ziemiach polskich, zwiedzaliśmy kościół, szkołę oraz domy, które wyróżniały się specjalną budową chroniącą przed wilgocią z wylewającej regularnie rzeki i podziwialiśmy rośliny uprawne, np. len. Jako trofeum przywieźliśmy brukiew, która została pomylona z burakiem cukrowym. Po tych wrażeniach pojechaliśmy do Płocka. W ZOO mieliśmy za zadanie znaleźć przykłady m.in. parzystkopytnych, skorupiaków czy szkarłupni, co okazało się pewnym wyzwaniem. Po przerwie na obiad i odpoczynek poszliśmy jeszcze na spacer po Płocku i obejrzeliśmy Katedrę. W ciągu całej wycieczki przekroczyliśmy Wisłę aż sześć razy i chociaż niektórzy mieli ochotę zostać, wróciliśmy wszyscy szczęśliwie do Warszawy.

Tekst: Klara Satora, 2B
Zdjęcia: Ewa Wilkołaska, Zofia Iwanowska, klasa 2B

klasa 2B pod drzewem solarnym w Wyszogrodzie, 05.10.2022

klasa 2B w Muzeum Wisły Środkowej i Ziemi Wyszogrodzkiej w Wyszogrodzie, 05.10.2022